Гроші

Націоналізація «Мотор Січ» поховає державне КБ «Івченко-Прогрес», — експерт

16:27 — 15 березня 2021 eye 617

Націоналізація «Мотор Січ» призведе до деградації ключового українського розробника авіаційних двигунів — конструкторського бюро «Івченко-Прогрес». Таку думку озвучив політичний експерт Володимир Цибулько, пише УНН, нагадуючи, що «Мотор Січ» є промисловим майданчиком для серійного виробництва двигунів розробки КБ «Івченко-Прогрес».

" Заводу" Мотор Січ" для розвитку виробництва в Запоріжжі і освоєння зовнішніх ринків потрібні величезні інвестиції. Раніше їх надали китайські акціонери у вигляді інвестиційної позики на загальну суму 250 млн доларів — і Богуслаєв був їм вдячний за цю підтримку, яка дозволила зберегти завод і підтримати його роботу після втрати ринку РФ з політичних причин. Український бюджет не зможе фінансувати розвиток заводу в Запоріжжі, так само як не зможе надати гроші на створення сервісних майданчиків за кордоном. Для цього в бюджеті просто немає грошей, а сама «Мотор Січ» не має таких ресурсів, їй потрібен комерційний партнер. Націоналізація «Мотор Січ» дозволить Богуслаєву і підкупленим їм чиновникам ще кілька років грабувати завод. Але про перспективи розвитку мови вже не йдеться", — сказав Цибулько і нагадав, що для" Мотор Січ «через конфлікт з китайськими акціонерами вже закритий і ринок КНР.

На думку політолога, втративши виробничу і конструкторську платформи в сфері виробництва авіаційних двигунів, Україна ризикує разом з ними втратити і всю авіабудівну галузь.

«В кращому випадку, поки у нас є авіазаводи і старі професіонали, Україна налагодить якесь «викруткове виробництво» з іноземних комплектуючих. Колись у нас був такий «народний автомобіль «Ланос», а незабаром буде такою ж нікому не потрібний «народний літак" — українське «викруткове виробництво» буде фінансувати чужі розробки, закордонні виробництва і чужі економіки», — сказав експерт і сумно пожартував, що саме в «вбивство» української авіаційної промисловості може складатися неочевидна стратегічна мета націоналізації «Мотор Січ».

Володимир Цибулько зазначив, що при нинішньому стані державних фінансів лише приватні інвестори з КНР можуть підтримати життєдіяльність і розвиток «Мотор Січ» в Запоріжжі, а разом з тим відкрити для підприємства величезний китайський ринок.

«Для всіх інших українська авіація — конкурент. Не слід плекати ілюзій, що ЄС або США хочуть бачити потужне конкурентне українське авіабудування», — заявив політолог.

Він нагадав про заяви китайського МЗС з вимогою до Києва дотримуватися законності в діях щодо інвестицій китайських бізнесменів в «Мотор Січ».

«Деякі фахівці в сфері авіації стверджують, що для Китаю авіадвигуни — слабке місце їх авіації. Навіть якщо допустити, що це так, китайська цілеспрямованість, наполегливість і великі інвестиційні можливості країни не дають приводу для сумнівів, що у КНР незабаром буде власний авіадвигун світового рівня, і тоді співпраця з „Мотор Січ“ просто втратить актуальність» , — попередив експерт.

Нагадаємо, 11 березня на засіданні РНБОУ заявили про підготовку націоналізації компанії «Мотор Січ», контрольний пакет акцій якої належить китайським бізнесменам.

Завод було приватизовано колективом близько двадцяти років тому. Контрольний пакет акцій зосередив у своїх руках його беззмінний директор В'ячеслав Богуслаєв. У 2016 році він продав контрольний пакет акцій «Мотор Січ» китайським інвесторам і заявив, що їх інвестиції і замовлення з КНР врятують завод від зупинки і закриття.

Раніше Володимир Цибулько заявив, що розвиток китайськими інвесторами «Мотор Січі» міг дати Україні унікальні переваги для ринкового домінування, проте українська влада викидає квиток в елітний клуб авіаційних держав.