Введенням санкцій проти китайських акціонерів «Мотор Січі» українська влада виключила можливість переговорного врегулювання ситуації, тому тепер всі дії перейдуть в юридичну площину — в українських судах і в міжнародному арбітражі. Про це в інтерв'ю заявив президент Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Ду Тао, назвавши звинувачення на адресу китайських інвесторів «Мотор Січі» брехнею і наклепом, які не витримують критики, передають «Українські новини».
«Давайте згадаємо, як все починалося. На початку співпраці з компанією „Мотор Січ“ український уряд і посольство України в Китаї висловлювали свою підтримку проекту різними способами, в тому числі захоплювалися будівництвом заводу в Чунціні, — нагадує в своєму інтерв'ю Ду Тао. — Адже сам завод в Чунціні спроектований в основному українськими професійними державними підприємствами. Але раптово все різко змінилося, і проти китайських інвесторів були пред'явлені несправедливі звинувачення. Розслідування — безперервні порушення наших прав як інвесторів. Грунтуючись на повазі до української держави, ми, як і раніше, зберігали велике терпіння і стриманість і активно шукали примирення».
Також в своєму інтерв'ю Ду Тао розповів про спроби конкурентів, недоброзичливців і наклепників уявити його компанію як зловмисних інвесторів, цілі яких зводяться до захоплення технологій і подальшого закриття підприємства. За його словами, вони не витримують критики.
«Якому розсудливому бізнесменові прийшло б в голову брати кредит в банку і інвестувати в завод майже $ 1 млрд, щоб потім його закрити??? Що стосується тих звинувачень, якими намагаються забруднити китайських інвесторів підозрами в крадіжці прав інтелектуальної власності, це не тільки необгрунтовані і бездоказові нісенітниці та домисли. Це ще і повне обурливе заперечення існування, можливості управління і наглядової ролі існуючої системи управління інтелектуальною власністю України і регулюючих органів закордонного співробітництва. Всі звинувачення такого плану — брехня і наклеп», — заявив він.
За словами президента Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment, його компанія має намір зберегти фокус на діяльності в авіабудівній галузі, незалежно від результату «українського кейса»: «Важливо розуміти, що ринок цивільної авіації Китаю — єдиний на сьогодні зростаючий у світі… Ми вітаємо в'їзд до Китаю практично всіх провідних світових виробників, оскільки обсяг китайського ринку значно перевищує внутрішні виробничі потужності, після серйозної оцінки ми згодні з тим, що продукція компанії „Мотор Січ“ конкурентоспроможна на китайському ринку. По відношенню до „Мотор Січі“ ми найщиріші і найбільш підходящі інвестори. Ми щиро хотіли модернізувати підприємство, розширювати виробництво, дати доступ на величезний китайський ринок, платити гідні зарплати і впроваджувати нові технології на потужностях в Україні».
Ду Тао підкреслив, що для процвітання «Мотор Січі» важливіше наявність інвестицій, стратегії, ринків збуту і технологічної модернізації, ніж встановлення Україною повного державного контролю над компанією шляхом її націоналізації: «Особисто я вважаю, що якщо будуть тільки порожні гасла, бліді слова і невиконані обіцянки, то заяви на тему „націоналізація“ Мотор Січі „може захистити національні інтереси України“ — повна брехня».
До нинішнього часу китайські акціонери «Мотор Січі» звернулися до міжнародного інвестиційного арбітражу, де мають намір стягнути з України збитки в розмірі $ 3,6 млрд. Експерти кажуть, що програш у арбітражі — це вже доконаний факт, оскільки Україна офіційно націоналізувала запорізький завод, передавши 100% його акцій в управління державному агентству АРМА за рішенням Шевченківського суду Києва, яке було ініційовано СБУ.