Світ

Суецький канал заблокований: що там діється і чим загрожує

8:24 — 25 березня 2021 eye 3495

У Суецькому каналі сів на мілину контейнеровоз EverGreen водотоннажністю понад 200 тис. тонн, який рухався з Червоного моря і повністю заблокував рух в каналі.

Відразу зрушити з місця за допомогою восьми буксирів його не вдалося, тому роботи продовжаться в четвер, 25 березня.

Зокрема, в адміністрації каналу сподіваються на успішну раскопку бульба судна (опуклість в носі судна відразу під ватерлінією), яким воно встромив в берег каналу.
Тим часом в каналі і на підходах до нього в Червоному і Середземному морі накопичилося понад 150 судів — російські, саудівські, Омана і американські нафтові танкери. Загальна вартість нафти на їх борту оцінюється в мільярди доларів.

Світовий нафтовий ринок уже лихоманить через аварію в Суецькому каналі. Ціна на нафту Brent надвечір 24 березня підвищилася на 5%, а аналітики попереджають про додаткову загрозу світовій торгівлі, і так враженої пандемією.

Надвеликий контейнеровоз EverGreen (клас Triple E, довжина 400 метрів, ширина 59 метрів, місткість до 20 тисяч контейнерів) слідував з китайського Шеньчженя в Роттердам. Щоб звільнити прохід, його доведеться буксирувати, і успішно провести операцію можна тільки під час припливу. Але навіть якщо судно вдасться спустити назад на воду, його шлях до місця ремонту займе десятки годин, адже швидкість судна не перевищить 2 вузла, а повна «розшивка» корки, за оцінкою S & P Global, займе до 5 днів п'ять днів.

Крім того, за даними The Wall Street Journal, якщо блокування каналу триватиме кілька днів, воно може привести до зростання вартості фрахту, яка в останні місяці і так б'є рекорди — в порівнянні з весною 2020 року морські контейнерні перевезення подорожчали в 6,5 разів.

Довідково: через Суецький канал проходить близько 10% всієї світової морської торгівлі нафтою. Альтернативний маршрут — навколо Африки, через мис Доброї Надії — на два тижні довше і значно дорожче. У той же час, аналітики The Wall Street Journal вважають, що інцидент допоможе привернути увагу до альтернативного шляху євроазіатського товарообміну — контрольованому Росією Північному морському шляху.

Канал забезпечує 7% відсотків світового морського вантажообігу, грає ключову роль в постачанні Європи близькосхідної нафтою, а для Єгипту є другим після туризму джерелом валютних надходжень. У 2015 році Єгипет відкрив новий Суецький канал, який проходить паралельно зі старим судноплавним шляхом, прокладеним 145 років тому. Довжина дублера Суецького каналу складено 35 кілометрів, а глибина — 24 метри. На його будівництво пішло всього 13 місяців, а витрати склали 8,5 мільярда доларів.

фото gcaptain.com/