З квітня в Україні подорожчало розмитнення автомобілів, ввезених зі США (нагадаємо, саме зі Сполучених Штатів завозиться сновна частина беушних машин в нашу країну). Державна митна служба розіслала своїм підрозділам розпорядження «Про витрати на транспортування», спрямоване на забезпечення контролю за правильністю та точністю визначення митної вартості транспортних засобів, що ввозяться в Україну з Північної Америки. У доповненні до листа міститься інформація про морські перевезення та страхування, отримане від компаній, що займаються подібною діяльністю. Тепер ці дані доведеться враховувати митним підрозділам, щоб платежі від розмитнення автомобілів зі США надходили в казну в повному обсязі.
Перш за все, нагадаємо, як розраховується розмитнення транспортних засобів в Україні. У ньому враховуються три податки: ввізне мито (становить 10 відсотків від вартості автомобіля), акцизний збір (залежить від об'єму двигуна та віку транспорту), а також ПДВ (20 відсотків від суми вартості авто, ввізного мита та акцизу). Вартість транспортного засобу включає його ціну в США, зазначену в інвойсі, аукціонний збір (у разі, якщо транспортний засіб купувався на такому) і вартість доставки машини зі США в Україну.
До недавнього часу Держмитслужба вважала фіксовану вартість доставки в розмірі 400 доларів з одного транспортного засобу. Тепер вона виросла в середньому на 600 доларів і становить близько 1 тисячі доларів. Таку цифру називають і учасники ринку, що займаються купівлею і доставкою автомобілів з американських аукціонів, і митні брокери, яким вже виставляють підвищену вартість доставки. Хоча наші джерела на митниці стверджують, що вартість доставки не буде фіксованою, а буде варіюватися у залежності від віддаленості порту відправки до українських портів: ближче порт — доставка буде дешевше 1000 доларів, далі — відповідно, дорожче.
Для розуміння нового принципу нарахування митних платежів наведемо приклад розмитнення однієї з найбільш популярних моделей, яку у великих кількостях імпортують в Україну з американських аукціонів битих автомобілів — VW Passat B7 2017 року випуску з бензиновим мотором 1,8 літра TSI, який можна купити в пошкодженому стані за 6500 доларів. До недавнього часу його розмитнення розраховували, виходячи з ціни 7600 доларів: 6500 доларів (чиста вартість авто) + 700 доларів (середній аукціонний збір) + 400 доларів (доставка). З огляду на ці дані, ввізне мито обходилося в 760 доларів, акцизний збір у 440 доларів і ПДВ у 1750 доларів. На виході загальна вартість митних платежів становила 2950 доларів.
Тепер цифра буде розраховуватися виходячи з 8200 доларів (6500 доларів вартості авто + 700 доларів аукціонного збору + 1000 доларів доставки). З огляду на ці дані, ввізне мито тепер обійдеться в 820 доларів, акцизний збір — у 440 і ПДВ — ув 1890 доларів. На виході загальна вартість митних платежів на сьогодні становить 3140 доларів.
Різниця, здавалося б, не вражаюча, але чутлива для тих, хто насилу зібрав гроші на машину. Адже не секрет, що биті автомобілі зі США возять далеко не олігархи.
До речі, у 2020 році імпорт автомобілів з Америки в Україну досяг майже 47 тисяч одиниць, що дало загальний дохід в бюджет за рік від митних платежів близько 400−500 мільйонів доларів. Якщо на кожному імпортованому авто зі США додасться по 200 у.е., то в середньому на 47 тисячах машин це дасть додатково майже 9,5 мільйона доларів. Хоча куди краще було б, якби ці кошти надійшли до державної скарбниці не з напівпорожніх гаманців пересічних українців, а завдяки зростанню економіки країни.
Читайте також: Закони щодо спрощення механізму розмитнення «евроблях» вступили в силу: що зміниться
Фото: Сергія ТУШИНСЬКОГО, «ФАКТИ»