Міністр інфраструктури Олександр Кубраков не має наміру зупинятися на звільненні в. о. директора морського порту «Південний» Сергія Ковшара і планує провести кадрові ревізії серед чиновників у низці інших підзвітних міністерству підприємств. Про це повідомило видання УНІАН.
Видання зазначає, що Ковшар став першим чиновником, звільненим через підозру в участі у корупційних схемах. Зокрема, його запідозрили у змові з терміналом «ТІС» і нанесенні багатомільйонних збитків ГЗК і «Укрзалізниці». За словами генерального директора Федерації роботодавців транспорту Володимира Гусака, «УЗ» втратить до 3 млн тонн вантажів (10% вантажообігу), а в грошах буде втрачати по півмільярда гривень на місяць, при цьому ГЗК і зовсім могли зупинити свою роботу.
«Це загрожує подальшим скороченням промислового виробництва та експорту, яке призведе до зниження ВВП України, зайнятості й падіння надходжень до держбюджету. За попередніми оцінками, будуть зірвані експортні контракти, а втрата валютних надходжень складе близько 300 млн доларів США», — заявили автори листа промисловців прем'єру і міністру інфраструктури.
УНІАН нагадала, що Сергій Ковшар був призначений в. о. глави МТП «Південний» у серпні 2020 року.
«Не дивлячись на відсутність великого управлінського досвіду в портовій галузі, його призначення, як стверджують спостерігачі, лобіювали власники терміналу „ТІС“. Це рішення викликало обурення у працівників порту „Південний“ — профспілки навіть влаштували страйк, протестуючи проти призначення людини з сільськогосподарською спеціальністю в морський порт. Під час керівництва Ковшара портом підприємство отримало збитки в розмірі 54 млн грн за перше півріччя 2021 року через падіння обсягів перевалки руди, що не завадило чиновнику виписати собі премій на 1,5 млн грн з початку року», — йдеться в публікації.
Як повідомляє УНІАН, на момент призначення він вже був фігурантом кримінального впровадження № 4 520 170 000 592 по ст. 191 ч. 5 КК («Розкрадання в особливо великих розмірах»), відкритого Національним антикорупційним бюро. За версією слідства, Ковшар та інші чиновники порту причетні до організації корупційних тендерних закупівель.
«Зокрема, з 2017-го по 2019-й переможцями більшості тендерів порту „Південний“ виявилися 14 приватних компаній. З подачі Ковшара та інших керівників порту у 2017−2018 рр. вони виграли понад 50 тендерів на 300 млн грн, сума завищення вартості склала понад 152 млн грн», — пише УНІАН.
В оточенні міністра відзначають, що такого роду рішення про відставки корупціонерів можуть стати найближчим часом регулярними, оскільки схем в галузях, підзвітних Мінінфраструктури, більш ніж достатньо.
«У першу чергу від роботи будуть відсторонені фігуранти кримінальних проваджень, а також чиновники, на яких надходять скарги від бізнесу. Президент зажадав від новопризначених міністрів жорстких кадрових рішень для поліпшення роботи ввірених їм відомств. І у Кубракова є бажання підтвердити свій імідж ефективного менеджера, зароблений в «Укравтодорі», — цитує автор співрозмовника в міністерстві.
Як зазначає автор, кадрові ревізії можуть статися в інших портах, а також в «Укртрансбезпеці» та «Укрзалізниці», де поставлено завдання провести нарешті максимально прозорий конкурс на нового главу і не допустити «поглинання» реформаторських зусиль «середньою ланкою» корупціонерів".