Гроші

Як оформити пенсію, якщо немає даних про колишню зарплату: роз'яснення юриста

10:06 — 10 серпня 2021 eye 8228

Під час оформлення пенсії громадяни можуть зіткнутися з проблемою, що не можуть документально підтвердити розмір своєї колишньої зарплати. Наприклад, документи загубилися, записи в державних реєстрах відсутні, а підприємство ліквідовано. Як в цьому випадку буде встановлюватися нараховується зарплата, роз'яснила заступник начальника відділу правопросвітництва і надання безоплатної правової допомоги Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Марина Губська.

Якщо документи про зарплату/дохід втрачено, то дані про зарплату в період з 1 січня 1998 року беруться з бази Державного реєстру фізосіб-платників податків та Держреєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. Природньо, все це стосується офіційного працевлаштування у сумлінного роботодавця, що платив податки і подавав в ПФУ звіти про своїх співробітників.

Дані про зарплату в період до 1 січня 1998 року можуть бути відсутні в реєстрах. Тоді зарплата рахується як середня за відповідною професією (посадою) в компанії або у правонаступника (якщо компанія вже не працює). Якщо необхідної посади вже немає ні в організації, ні у правонаступника, тоді береться зарплата на аналогічній професії (посаді).

Таким чином, перед пенсіонером відкриваються чотири варіанти.

Якщо ж Пенсійний фонд вирішить, що пред'явлених документів недостатньо для того, щоб підтвердити нараховану зарплату за період до 1 липня 2000 року, юрист радить звертатися до суду. Практика свідчить про те, що суди все частіше стають на бік пенсіонера. Так, «ФАКТИ» повідомляли про одесита, якому вдалося через суд домогтися перерахунку пенсії та виплати компенсації.

Нагадаємо, в Мінсоцполітики вже розробили рішення, як вважати пенсію тим, хто працював в тіньовому секторі економіки.

Фото Сергія ТУШИНСЬКОГО, «ФАКТИ»