Наближається «день шопоголіка» — «чорна п'ятниця», яка цього року припадає на 26 листопада, коли у магазинах оголошуються серйозні знижки. Втім, розпродаж в Україні почався вже з понеділка, 22 листопада.
Як радять експерти аналітичного сервісу YouControl, не слід стрімголов кидатися за покупками — метушнею і гонитвою за низькими цінами можуть скористатися шахраї. Саме тому потрібно ретельно перевірити потенційного продавця. І зробити це рекомендують завчасно.
Експерти зазначають, що досить часто інтернет-магазини працюють у так званій «сірій зоні» вітчизняного правового поля. Перед тим, як зробити замовлення, корисно з'ясувати офіційну назву та код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код) юридичної особи чи фізичної особи-підприємця. Ці дані мають бути або у контактних даних інтернет-магазину, або в розділі «Умови повернення товару». Якщо такого розділу немає, це має насторожити потенційного покупця. Також дані можна з'ясувати, поставивши запитання в Google.
Отримавши вихідні дані, насамперед слід перевірити:
Якщо ж продавець — фізична особа-підприємець, її слід перевіряти за тими самими критеріями. Особливо якщо планується велика покупка.
Уникнути випадків шахрайства допоможе й оплата товару після отримання. Адже, отримавши передоплату, продавець може «випаруватися».
До речі, у 2021 році, як показали соціологічні дослідження, лише 38 відсотків респондентів мають намір купувати техніку, що на 10 відсотків менше, ніж у 2020 році. Купувати одяг планують 45% українців — ця позиція посіла перше місце у рейтингу.
Фото з Pixabay.