Книга рецептів

Кондитер Олена Зіберт: «Моє «золото» на всесвітньому конкурсі Cake International — це кондитерський «Оскар»

11:27 — 17 березня 2021 eye 1683

Конкурс Cake International Virtual Edition COMPETITION, що проходить в Англії двічі на рік (навесні та восени) — один з найпрестижніших в світі. Цього року через пандемію він проходив в онлайн-режимі. За підсумками конкурсу, чотири золоті медалі здобули українські кондитери.

Про те, як проходили змагання і про свою роботу, «ФАКТАМ» розповіла золотий призер конкурсу чернігівський кондитер Олена Зіберт, яка створює казково красиві пряникові будиночки. На всесвітньому конкурсі вона представила свою нову роботу «Старий маяк».

«У змаганнях брали участь близько 600 кондитерів з 59 країн»

— Так як конкурс проходив в онлайн-форматі, роботи судді оцінювали по фотографіях, — розповідає Олена Зіберт. — У змаганнях брали участь близько 600 кондитерів з 59 країн. І все презентували дуже красиві солодкі твори. Україну представляли дев'ять майстрів. І ми завоювали чотири «золота»! Я і чернігівський кондитер Ірис Новакова отримали медалі за пряникові 3D-композиції, киянка Тетяна Нагорна — за декоративні фігурки з мастики, а Наталя Лупич з Івано-Франківська — за цукрові квіти. Наша перемога — це неймовірні емоції! Для мене моє «золото» на всесвітньому конкурсі Cake International — це кондитерський «Оскар».

— Вітаю вас! Які ж були критерії в оцінюванні?

— Концепція та оригінальність дизайну виробу, складність технології, якість виконання і опрацювання деталей, візуальна привабливість (так званий вау-ефект). Вимог було багато. Для презентації пряникової композиції потрібно було вислати шість фото роботи з різних ракурсів і креслення. Оцінювали роботи судді світового рівня. Розробки, оцінені від 90 до 100 балів, отримували «золото», від 80 — до 90 балів — «срібло», і від 70 — до 80 — «бронзу». В одній категорії могло бути кілька переможців. Всі роботи потрібно було вислати до 19 лютого і купити квиток для участі, який коштував 20 фунтів стерлінгів (близько 800 гривень). Однією з умов було те, що до конкурсу роботи ніде не повинні були з'являтися.

— Розкажіть, будь ласка, про свою пряникову композицію «Старий маяк». Як народилася ідея?

— У 2021 році всі ми сподіваємося на зміни на краще. Мій маяк — їх символ. Це будинок світла, який дарує надію. Я його зробила затишним для проживання і навіть трохи казковим. Всі деталі зроблені з пряників і айсінгу (білкової глазурі). Стіни — завтовшки 7 мм, айсінгове покриття — 1 мм. Тільки для черепиці та каменів використаний товстіший шар глазурі. Мох зроблений з крихти печива. Склеєна конструкція за допомогою айсінгу. Висота композиції — 50 см, довжина — 48 см, ширина — 35 см.

«Завжди, коли строю пряниковий будинок, думаю про те, хто в ньому буде жити»

— Неймовірно гарно!

— Готуючись до конкурсу, я переглянула величезну кількість зображень маяків, рибальських будиночків. Але мій маяк жоден з них не повторює — він особливий. Цей маяк такий, яким бачу його я. Завжди, коли роблю пряниковий будинок, думаю про те, хто в ньому буде жити. Цей не виняток. Тут мешкають доглядач маяка з дружиною, і у них багато дітей, тому і чимало прибудованих кімнат. Правда, в будівництві немає моїх улюблених мармеладних вікон, що світяться

— А це ж, наскільки пам'ятаю, ваша улюблена фішка і унікальна розробка.

— Так. Але цього разу довелося обійтися без них, і ось чому. Я боялася… дискваліфікації. З дискваліфікацією на цьому конкурсі щороку стикаються чимало кондитерів. В цьому році теж кілька прекрасних робіт не були оцінені.

— Чому ж?

— У роботі можна було використовувати тільки пряникові тісто і айсінг. І відступати від вимог не можна. Вони єдині для всіх і не обговорюються. До речі, у багатьох категоріях не можна було застосовувати неїстівний декор. Ніякого дотику їстівного і неїстівного! Не втомлюся повторювати слова подяки нашому чудовому куратору Альоні Уйшаг за допомогу! Альона підказувала, які правила що значать, відповідала на всі питання, а їх виникало чимало.

— Як у віртуальному конкурсі довести авторство своєї роботи?

— З цим не було проблем. Ніхто з професійних кондитерів не зацікавлений представляти підробку і видавати чуже за своє. Майстри дорожать репутацією. Обман може легко розкритися. Наприклад, якщо надійде якась скарга. Все це може закінчитися ганьбою і дискваліфікацією.

— Чи враховувався смак ласощів?

— Ні, значення мала тільки візуальна частина роботи. Це конкурс декораторів. До того ж віртуальний.

— Олена, що для вас в конкурсі виявилося найскладнішим?

— Важко сказати. Напевно, очікування результатів. Два тижні з моменту відправки і до оголошення результатів — хвилюючий період.

— Чим ви надихалися?

— Перш за все художніми творами. Один з них — про Гаррі Поттера. Там описані неймовірні споруди… Але, як вже сказала, я не відтворюю те, що існує, а завжди придумую щось своє.

— Яка доля спіткала ваш маяк? Він став домашньої реліквією або їм вже встигли поласувати діти?

— Маяк поки вдома. Думаю подарувати його друзям. Він, як і диплом, нагадує мені про участь в конкурсі і мотивує не зупинятися на досягнутому.

Фото з альбому Олени Зіберт