Ціна будівництва аеродрому у міжнародному аеропорту «Дніпро», заявлена компанією «Альтіс-Констракшн», була занижена зумисне, аби здобути перемогу в аукціоні і згодом збільшити вартість будівництва до рівня очікуваної вартості закупівлі. Про це пише видання «Дніпро вечірній» у розслідуванні «Який рахунок за аеродром у Дніпрі виставить державі компанія „Альтіс-Констракшн“?».
Розслідувачі видання звернули увагу на те, що «Альтіс-Констракшн» не вперше будує об’єкт із заниженим кошторисом, а згодом отримує додаткове фінансування.
Так, у 2011 році вартість будівництва львівського аеровокзалу компанією Олександра Глімбовського зросла майже на 1 млрд грн. У 2016−2017 роках «Альтіс-Констракшн» отримала понад 22 млн грн на додаткові роботи в аеропорту «Херсон». А 2017 року компанія отримала додатково понад 510 млн грн на будівництво споруд в аеропорту Запоріжжя.
«Схоже, що ці історії повторяться і у Дніпрі. Принаймні, вже наявні всі тенденції до умисного затягування термінів будівництва, фактичного здорожчання проєкту за рахунок „непередбачених додаткових робіт“, про які зумисно промовчали під час складання технічного завдання будівництва», — зазначають розслідувачі.
Згідно аналізу тендерної документації, «Альтіс-Констракшн» бракуватиме не меньше 2 млрд грн на виконання робіт. Сума додаткового фінансування проте не остаточна, оскільки тендер на 5,7 млрд грн проводився восени 2020 року без проєктної документації. Натомість експертний звіт проєкту визначив вартість робіт в аеропорту Дніпра сумою у 6,25 млрд грн.
«Міністр інфраструктури Владислав Криклій у прагненні будь-що збудувати аеродром і довести свою ефективність опинився у репутаційній пастці, влаштованій власниками „Альтіс-Констракшн“. Тому понад 2 млрд грн демпінгу на торгах, за умови бездіяльності замовника та правоохоронних органів, обов’язково повернуться до рук переможця аукціону через систему додаткових угод на проведення нових видів робіт», — зазначають розслідувачі.
Вони додають, що проведення додаткових робіт вимушене, адже технічне завдання спорудження злітно-посадкової смуги не відповідає предмету закупівлі.
«Для влаштування ЗПС потрібні інші марки бетону, а для стабілізації основи потрібно виконати влаштування додаткового шару щебенево-піщаної суміші товщиною 1 м! Плюс — три шари геогратки і шар геотекстилю», — йдеться у розслідуванні.
Розслідувачі також припускають, що фінансування додаткових робіт «Альтіс-Констракшн» забезпечать тісні зв’язки з Офісом президента України.
«Олександр Глімбовський розраховує закрити всі питання через зв’язки свого зятя Андрія Гмиріна, який нині займається координацією багатьох питань і не лише в будівельних проєктах на рівні Офісу президента. Задум відчайдушний. Але треба розуміти, що реалізація цього важливого інфраструктурного проєкту на Дніпропетровщині перебуватиме під пильною увагою суспільства та ЗМІ. І коли багатомільйонні додаткові угоди почнуть висмоктувати державний бюджет, навряд чи високопоставлені чиновники Офісу президента зможуть приховати скандал», — додають автори розслідування.
На думку видання, можливий навіть варіант повного зриву будівництва цього важливого інфраструктурного об’єкту. А це означатиме руйнацію репутації не лише міністра Криклія, а й президента Володимира Зеленського, який пообіцяв побудувати дніпрянам новий аеродром 2019 року.
«Аби цього не сталося, слід негайно перезапустити процес будівництва, визначити коректну його вартість і провести прозорий та об’єктивний вибір генпідрядника, репутація якого не заплямована демпінговими скандалами», — йдеться у розслідуванні.