В Україні пече не на жарт — за 35 градусів в тіні. Така температура — серйозне навантаження не тільки для людського організму, але й для автомобільної техніки. Сьогодні ми розповімо про ключові тонкощі літньої експлуатації автомобілів, які дозволять зробити ваші щоденні поїздки безпечнішими та уберегти особистий транспорт від негативних впливів спекотної погоди.
У спеку, перш ніж відправитися в поїздку на автомобілі, навіть найкоротшу, не полінуйтеся відкрити капот і перевірити рівень охолоджувальної рідини — зараз це більш ніж актуальна рекомендація. При недостатньому її рівні ризик перегріву двигуна в таку спеку дуже високий, що загрожує для нього дуже серйозними та дорогими наслідками. Особливо актуальна ця рекомендація для старих машин, у яких з віком підвищуються шанси виходу з ладу системи охолодження. Досвідчені автомобілісти радять возити з собою охолоджувальну рідину або як мінімум дистильовану воду, що дозволить в разі виникнення проблем врятувати мотор від «зневоднення» і перегріву.
Перед виїздом бажано переконатися також в працездатності системи кондиціонування салону — і зрозуміло чому. Основними причинами зниження ефективності охолодження повітря в салоні можуть бути забиті салонний фільтр або касета радіаторів охолодження двигуна та кондиціонера, а також недостатня кількість фреону в системі. У гірших випадках це вихід з ладу компресора кондиціонера, випарника або інших вузлів системи. Згідно з рекомендаціями виробника в залежності від умов експлуатації салонний фільтр потрібно міняти через кожні 7−10 тисяч кілометрів або один раз на рік, як і проводити обслуговування системи кондиціонування (чистку радіаторів та перевірку рівня фреону).
Правда, система кондиціонування, що ефективно працює, може зіграти злий жарт з водієм, якщо він встановить в салоні режим заморожування — температура всередині салону не повинна істотно відрізнятися від тієї, що за бортом автомобіля. Всередині може бути прохолодніше не більше ніж на 7−10 градусів. В іншому випадку навіть від короткочасного переохолодження можна серйозно захворіти.
Водії старих, не обладнаних кондиціонерами машин рятуються від спеки, відкриваючи вікна. В такому випадку відкривати стекла потрібно лише по одній стороні машини, адже протяги загрожують не тільки застудою.
Зберігання або стоянка автомобіля в спекотні літні дні теж має особливості. Звичайно, велика спокуса залишити свою «ластівку» в тіні під деревом, а не на сонці, де лакофарбове покриття при нагріванні розм'якшується і навіть звичайний бруд буквально в'їдається в нього. Тому досвідчені водії радять в таку погоду тримати машину чистою.
Але більшу небезпеку для лакофарбового покриття являють собою квітки з дерев, смола, сік фруктів і навіть пташиний послід. Всі подібні речовини містять кислоту, яка роз'їдає лак, залишаючи на ньому сліди, що не змиваються. А клей дерев до того ж при засиханні настільки сильно твердне, що згодом видалити його можна тільки за допомогою професійного полірування, але не завжди. Тому намагайтеся відразу прибирати з машини всі сторонні сліди добре змоченою м'якою і вологою тканиною. Ні в якому разі не треба терти на суху — гарантовано заматуєте фарбу або лак!
Якщо ж припаркувати машину в тіні не вийшло, то розверніть її так, щоб прямі сонячні промені не падали на приладову панель і не нагрівали її та кермове колесо. Переломлюючися від лобового скла, сонячні промені смажать «торпедо», немов яєчню, і при цьому часто страждають його декоративні пластикові деталі. Щоб захистити приладову панель від негативних наслідків перегріву, скористайтеся спеціальними світловідбиваючими шторками, які встановлюються під лобовим склом в салоні авто, ну або як мінімум світлим рушником. Добре також допомагає захистити салон від нагрівання тонування стекол — плівки із затемненням не пропускають всередину сонячні промені.
Деякі автомобілі дешевих брендів виконані з неякісних матеріалів, які під дією високої температури починають виділяти речовини, здатні викликати отруєння організму. Тому після тривалої стоянки машини під палючим сонцем обов'язково перед поїздкою добре провітріть її! У нагрітому задушливому салоні легко можна отримати тепловий удар. Особливо це небезпечно для людей з проблемами серцево-судинної системи, яким у спеку потрібно обов'язково мати при собі лікарські препарати екстреної допомоги.
Власникам автомобілів зі шкіряним салоном у спеку, щоб уникнути опіків, краще накрити сидіння чохлами або накидками.
У спекотні сонячні дні в салоні автомобіля категорично заборонено зберігати вибухонебезпечні предмети (запальнички, сірники, балончики з лаком для волосся тощо). При сильному нагріванні вони можуть вибухнути або самозапалитися.
Запам'ятайте також раз і назавжди — в салоні машини не можна закривати людей або тварин, йдучи «ненадовго» в магазин або піднімаючись у квартиру! Коли температура на вулиці плюс 25 градусів, салон припаркованої машини із закритими вікнами нагрівається до 38−49 градусів буквально за кілька хвилин. Якщо ж на вулиці плюс 32, то всього через десять хвилин всередині автомобіля буде плюс 71! А така температура може привести до пошкодження головного мозку або раптової смерті від інсульту за лічені хвилини.
Найсильніше в таких залізних пастках страждають домашні улюбленці — собаки й коти, адже у них практично відсутні потові залози. Щорічно у світі гине чимало тварин через те, що їхні власники відійшли «буквально на хвилинку», залишивши їх в закритій машині на паркувальному майданчику. Щоб уникнути таких випадків, на Заході проводяться роз'яснювальні кампанії, у нас же залишається лише сподіватися на те, що завдяки ЗМІ ця важлива інформація буде оприлюднена…
Читайте також: Пільгова легалізація «євроблях» буксує: названо причини